2015. április 11., szombat

Beleharaptunk a Big Apple-be

Április 11.
Most este tíz óra múlt, a New York-i szobánk egyik sarkában ülve írom a bejegyzést a "hajónaplóba". Jó hosszú utunk volt. Tegnap este nagyjából megpakolutk a kocsit (szerdán megcsinálták a szervízbe, ráment több mint 600 dolcsi). Ma reggel így időben el tudtunk indulni, 4.50-es keléssel 6.10-kor. Jó volt az út, 10 fok körüli idő, kellemes napsütéssel. Átvágtunk Ohio-n (nem volt túl szép, fizetős autópálya, gyatra minőségben), majd jött Pennsylvania, ami szép és jó volt, dimbes-dombos erdős tájon vitt az út - igaz az erdők még nem zöldülnek. Mindenki vezetett, persze Marcit és Kingát kivéve. Innen New Jersey, az USA legsűrűbben lakott állama, meg is szaporodtak az autók az úton. New York határába menet idő szerint, öt óra után értünk - innen azonban nagyon belassultunk.
Így nézett ki New Jersey felől Manhattan déli része
(sajnos nem tudtam beforgatni a Betti fotóját)

A Lincoln alagúton mentünk át Manhattan szigetére, nagy dugó volt. Hát még a túloldalon... Lépésben lehetett csak araszolni, itt valószínűleg mindig csúcsforgalom van. Buszok, taxisok, össze-vissza mászkáló gyalogosok. Elsőre jónak tűnt, hogy a központban, a Time Square-n van a szállás... Amikor a GPS szerint odaértünk, jó ideig eltartott, míg Nelli észrevette a nagy tömegben, a sok hirdetés között, hogy hol a szálloda épülete. Inne már csak egy merész manőver kellett (jobb külső sávból a forgalomat keresztezve beállás a szálloda előtt levő egyetlen parkolóhelyre. Szerencsére odajött egy londíner, segített kipakolni, s elvitte a kocsit egy közeli parkolóházba - legalábbis reméljük, hogy oda vitte, mindenesetre adott cserébe egy cetlit. Nagy business itt a parkolás, majd kedd reggel látjuk viszont a Chrylsert.

A szálloda elfoglalása után (kb .40 emeletes, szinte  aföldszinten vagyunk, a 12-en) kimentünk sétálni a Broadway-re és valami vacsit találni. Nem semmi volt. Alig lehetett haladni, özönlöttek az emberek, tolakodás, a világ minden sarkából - Indianatól kezdve Magyarországig.