2014. augusztus 29., péntek

Az utolsó intézkedős agglegény nap


 Aug. 14-15.

Péntek este van, otthon hajnali négy, lehet, hogy Nelli és a gyerekek nemsokára ébredeznek, hogy ők is nekivágjanak életük kalandjának. Tegnap délután olyan érzésem van, hogy semmit nem sikerült elintézni, ma viszont majdnem minden fronton nyerésre állok. Először a vízműveknél szerződtem le, kettő az egyben, mert a szemetet is ők intézik, tisztára mint otthon. Gyorsan ment, még parkolni is tudtam, pedig ez már a belváros volt – már ha van itt olyan. Nekem úgy tűnik, hogy itt inkább az egyetem körül van egy kis központ, meg szinte minden főút mellett egy-egy bevásárló negyed. Klasszikus európai szerkezetű központ nagytemplommal, városházával, bírósággal nemigen van errefele. Reggel 10-kor indultam el intézkedni, este nyolcra értem haza. S közben nem unatkoztam. Jó szolgálatot tesz a Krájzler, lassan nevet is kell majd neki találni, kocsi nélkül nem sikerülne semmi.

Tegnap találkoztam egy másik egyetemi kolleganővel, Johannával, aki LLM-et jött csinálni. Ő az egyetem közelében lakik egy családos diáktelepen, segítettem neki bevásárolni, meg egy nagy matrackészletet becipelni a lakásába – pont ott, a háza előtt tette ki valaki a szemetes mellé!

Tegnap volt a nap, hogy egy 17 lábas kisteherautót béreltem (Evie közreműködésével), majd jött Elihu, s kb. két óra alatt idehoztuk Evie barátnője nem használt házából ami mozdítható volt és hasznosnak tűnt, s elszállítottuk a thrift store-ból a szépséges kanapét is. Délután vettem egy jópofa porszívót is – használt, persze.


                                                                                                                                                                                                             
Szóval, ma a vizesek után beraktam a bankszámlára egy kis pénzt, hogy legyen mit online költeni. Az AT&T-hoz mentem megkötni a házra a TV és internet szerződést, kedvező volt az ajánlatuk. Sokperces ügyintézés után, a végén nyögte ki a srác, hogy ja, és van 450 dollár depozit. Még szerencse hogy rákérdeztem, mert azt sem mondta volna, hogy ez nem visszafizetendő! Ott is hagytam őket. A házigazda sportfogadós Elihu segítségével kaptam egy Comcast telefonszámot, s végül is telefonon lerendeztük, havi 110 dollárból kijön. Holnap megyek a kütyükért, remélem nem fogadnak ők is egy 400 dolcsis újabb díjjal. Jó dolgom hogy a telefonról tudok netezni. Odagurultam az egyetemi jogi épülethez is netezni, de valahogy néhány perc után nem jött be semmi. Miután ismét bevásároltam konyhai ezt-meg-azt a St. John de Paul thrift storeban és megebédeltem a mellette levő szendvicsbárban (úgy látom, hogy egy könnyű ebéd itallal 8-9 dollár), a köztük levő Fedexben töltöttem jó sok időt. Először a NIPSCO gáz-közműhöz faxoltam el innen a bérleti szerződést, majd a szintén telefonon megkötött kötelező felelősségbiztosítást nyomtatták ki, aláírtam, s azt is el kellett faxolni. Ez volt a nap legjobb eseménye: tegnap még 5-600 dolláros ajánlat volt, a ma felhívott ügynökség nem problémázott azon, hogy nincs USA korábbi biztosításom, kb. 240 dollárból ki is jön a félév. Igaz, Bencét nem adtam meg vezetőnek, az több mint duplájára emelné az összeget. Úgyhogy ma négy órától már legálisan vezethetek – megnyugtató, mert holnap mégis csak a nagyvárosba utazok…

 
Kora este újabb bevásárlásdömpinget csináltam – jövő héten nem akarok már boltba menni! Jó volt az Aldi, jól bejárható, jó árú. Mellette is volt egy charity shop, ott vettem pl. kosárlabdát. Aztán a Myers hipermarket jött – eddig ez volt a leginkább tetsző, olyan kategória, mint nálunk az Auchan. Itt beruháztam edényekbe és szebb ágyneműgarnitúrába. Nem is gondoltam rá, hogy a lakásberendezés ennyit el fog vinni, szinte csak a bútorokkal számoltunk. Most egyénként már egészen normálisan kezd kinézni a nagyszoba, délelőtt takarítgattam az óriásszőnyegeket is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése