2014. augusztus 29., péntek

Rendőri ellenőrzés


 
A rendőrök gyakran szerepelnek a médiában, néhány napja tőlünk délre, St. Louisban törtek ki komoly zavargások, mert egy rendőr lelőtt egy fegyvertelen fekete srácot. Tegnap is hasonlóan járt egy, igaz ő állítólag késsel hadonászott, miközben energiaitalt lopott egy boltból, s azt kiabálta, hogy „lőjetek csak, lőjetek!” Minket nem ért ilyen súlyos atrocitás, de azért ijesztő volt tegnap a helyzet.

A tegnap esti nagybevásárlás után Nelli vezetett haza, már fél kilenc elmúlt, mikor ránk ragadt egy rendőr kocsi, s egy idő után elkezdett vadul villogni, úgyhogy le kellett húzódni. Én kiszálltam, hogy úgy jobban lehet beszélni, erre azonnal visszaparancsolt a rendőr, hogy a kocsiban kell maradni… A lehúzott ablakon keresztül beszéltünk, úgy, hogy ő egy lépéssel hátrébb állt. Szerencsére Nelli magyar jogsiján nem problémázott, pedig itt állítólag kell a nemzetközi (azt már nem volt idejük otthon kiváltani). Nem kérték a kötelezőt sem. Mint kiderült, azért állítottak meg, mert a hátsó ablakból leesett az ideiglenes rendszámtábla pótló lapunk, ami mutatja, hogy Nebraska-ban vettük a kocsit, s „tranzit” helyzet áll fenn. Túl sok autót igazoló papír sem volt nálunk, amit találtam a kesztyűtartóban, azt odaadtam. Végül is rendes volt a rendőr, kérte, hogy otthon tegyük a hátsó rendszámtábla helyére a papírlapot, s ne felejtsük átíratni időben. Szegény Nellit sajnáltam, hogy egyik eső vezetésén ilyen csúcs stressz volt egyből…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése