2014. december 22., hétfő

Karácsonyi készülődés

Dec. 22.

A jogi kar aulája karácsonyi díszben
Szaladnak a south bendi hétköznapok. Elkezdtem felvenni az itteni egyetemi-foanalt is. Pénteken
Avishalom-mal ebédeltem a jogi karral szemben levő szép Inn ebédlőjében, ma pedig az egyik dékánlyettessel, Mark-kal, ugyanott. Még múlt hét csütörtökön is bebicikliztem, akkor a legidősebb, most már nyugdíj felé kacsingató versenyjogos tanárral beszélgettem néhány percet. Ő is, meg a Mark is Floridába mennek az ünnepek alatt, lehet, hogy tudnak valamit, követni kell őket? Hármójuk közül a Mark a legszimpibb, még a családot is meghívta egy januári vacsorára, pedig elvileg az Avi a vendéglátó-meghívó tanárom. Beszéltem az egyik tanárral is, aki jogi analitikát tanít, amelyre a gyerekek bejárhatnak majd (auditing-nek hívják az ilyenféle órára való beülést).

A hétvégén moziztunk! Péntek este Nellivel néztük meg kettesben a Hobbit harmadik részét, jó sok orkot leöltek benne hős csapataink. Nekünk tetszett, de hát efogultak vagyunk. Néhány 3d-s jelenet egészen élethű volt, egyszer a fejemet is félrekapta egy eltévedt nyílvessző elől... Másnap a két fiú ment a délutáni vetítésre, Carol is elkísérte őket.
40 éves vagyok, Ohióban születtem
Bettire is gondoltunk ma. Még tegnap a Craiglist-en kinéztem egy közelben árult biciklit, s ma reggel a kutyasétáltatás közben Kingával meg is vettük. Egy aranyos bácsika árulta, aki ukrán származású, azt is elárulta, hogy marhahúslevesből készült borscsot szoktak enni karácsonyra. Ha a Gabi látta volna, biztos azonnal megvette volna. Tényléeg szép példány, három sebessége is van az agyváltójának.

A fiúkkal beültünk a kocsiba és elmentünk karácsonyfát beszerezni. Úgy számoltam, hogy ilyenkor biztos majd jó olcsó lesz, próbálnak megszabadulni az utolsó daraboktól. Hát, az első helyen nem volt már árus, a második kinézett árushely is megszűnt, a Farmers' Market pedig zárva volt. Evie ötletére megnéztünk még egy növényárus helyet a város szélén, szerencsére ott volt még 4-5 darab kisebb fenyő. Hiába, az amerikaiak nagy része már a hónap elején beszerezte a fát - az árus feddően meg is kérdezte, hogy hogy-hogy csak most vesszük a fát? Egyébként jó volt az ára, 20 dollár (plusz adó!). Szép fenyő, otthon nem láni ilyen fajtát, nem szúrós a tűlevele.

Délután Nellivel mentünk el ünnepek előtti utolsó nagybevásárlásra a közeli Martin's-ba. Vettünk fincsi disznó és marha húst a Wellington-os ételhez. A kajához egy finomnak kinéző kaliforniai rozé nyerspezsgőt választottam. A biztonság kedvéért vettem egy sörválogatást is, hatféle sör van benne, Craigék inkább sörösek.
Nelli sokféle sütit készített az elmúlt napokban, s már rutinszerűen szinte naponta süt egy-egy kenyeret is Szép tálkára készítve adunk majd ajándékba is Mark-nak és az úszóedzőnek.
Este beüzemeltük az Amazonon beszerzett mini-projektort, hihetetlen jó képe van a méretéhez képest. Nemcsak laptopról üzemeltethető, hanem mini SD kártyáról és USB-ről is. Az is hihetetlen, hogy egy ilyen csomagot csak úgy letesznek az ajtó elé, s senki nem viszi ek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése