2014. december 5., péntek

Utolsó chicagói előadás

December 3.

Karácsonyi díszben a Wrigley's épülete 
Gyorsan elszaladt az idő. Szerdán megtartottam az utolsó előadást, ezúttal az EU agrárpolitikáját néztük meg a még kitartó diákokkal (végül is 5/6 nem is olyan rossz arány, a hiányzó srácnak haláleset volt a családjában). Előre elkldtem nekik az előadás diáit, s kértem, hogy tegyenek fel két kérdést és egy kommentet a felmerülő témákhoz kötődően. Így egy rövid bevezető után ezeket, az őket is érdeklő témákat beszéltük át. Emlékül kaptak egy kis csokit, kölcsönösen örvendeztünk, hogy milyen jó volt a félév.




Ez volt a tanári pulpitus - jó kis technika!


A fehérek voltak a "mieink"
Karácsonyi fények a Loyola előtt

Spencer elhívott egy Loyola Ramblers college kosármeccsre. Eddig nem hoztunk sok szerencsét a hazaiaknak, mert a south bendi jégkorong csata után itt is vesztesként távoztak a házaik. Nem volt túl jó meccs, ott is hagytuk a vége előtt. Ettünk hot-dogot, kis söröcskét, perecet. Végül is ez volt életem első amerikai kosármeccse,  úgyhogy szuper volt!


Az éjszakát ismét Spencerék lakosztályában töltöttem. Drága hét volt a piacon, előző nap 450 USD-t vontak le a kártyámról a szállodában! Nagyon szép lakásuk van, egy elegánsnak mondható magasházban. Jennie pudli kutyájukkal jót játszottam. Azt mondta, hogy a tóparton a nagy apartmanházakban egy-egy lakosztály (ez talán jobb szó, mint az apartman...) olyan 600 ezer USD, a belvárosban pedig 1millió körül. Mondjuk ezek szép nagy helyek, 200 nm alább nem nagyon adják.



Balra a DoJ épülete, szembe a tőzsde,
jobbra egy híres bank

Csütörtök délután Spencer Waller vendéglátó professzorommal ellátogattunk a Department of Justice chicagói kirendeltségéhez. 22 attorney (a mi fogalmaink szerint ügyész) dolgozik, s nagy meglepetésemre majdnem mindenki ott ült a tanácstermükben, beleértve az igazgatót és a két helyettesét is. A GVH-t és az uniós versenyjog alkalmazását bemutató kiselőadásom után volt jó néhány udvarias kérdés is. Jó fejek, volt utána egy kis borozgatás. Másnap az egyik már olyan e-mailt is írt, amivel meghívott minket wisconsini házikójukba egy hétvégére! Néhány hete volt Budapesten nagyon tetszett neki. 








Egy órával későbbi vonattal értem haza, Nelliék most nem tudtak kijönni - Marci aznap is úszóversenyen volt, volt olyan szám, azt hiszem mellúszás, ahol 3. lett. Így felavattam egy reptéri taxit.

A chicagói újság is megírta a szenátor Orbánt lenácizó szavait
(balra egy kép egy san francisco-i zuhéról)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése