2015. június 19., péntek

Denver környéki táj

Kényelmesen keltünk fel és reggeliztünk meg a szállodában. Délelőtt volt a találkozóm a helyi egyetem jogi kari dékánjával. Ezután a városban bolyongtunk egy kicsit, megnéztünk egy vad folyót, majd a pénzverdébe (Mint) mentünk volna, de zárva volt. Így csak a főtéren sétálgattunk, fotóztunk a Capitolium környékén. Ezt követően délre utaztunk, kb 1,5-2 órát, Nelli nézett ki prospektusokból két jó kirándulóhelyet.

Az egyik egy ősi, kőbe vésett indián telep volt: Manitou Dwelling. Hihetetlen, de kétezer méter magasan volt. Jó fotókat lehetett csinálni, az előző napi felhős, viharos időnek nyoma sem volt. Nagyon tetszett a helyi ajándékbolt is, be is vásároltunk, még Kinga is vett a két Mamijának egy-egy nyakláncot (Marci pedig aranyat…). Jó üzletet csinálva egy dollárért kaptam egy egymillió dolláros bankjegyet is. Nem is tudtam, hogy van ilyen nagy címlet.

Innen nem messze volt a másik látványosság, a Garden of Gods. Tényleg isteni volt. Ez egy autóval körbejárandó óriási park volt, fantasztikus szikla képződményekkel. Még belépőt sem kellett fizetni. Miután jól kifotóztuk magunkat (szerencse, hogy már nem tekercsekre kell régimódian, spórolósan fénképezni). A napot egy környélbeli Wendy’s-ben koronáztuk meg egy fincsi amerikai gyorskajával (Marci kapta meg véletlen az általam rendelt csípős csirkés szendvicset, szegény meg sem bírta enni…).