2015. január 8., csütörtök

Aligátorok és csodás naplemente

2015. január 8.

Most éppen az Everglades-i nemzeti parkban autózunk, miközben a naplót írom, amely Florida déli részét foglalja el. Előbb olyan táblát láttunk, hogy azért kell lassabban menni, mert puma szokott átkelni az úton! Érzem a bőrömön a délelőtti tengeri, akarom mondani óceáni fürdés hatását, jó sós volt a víz, amire rátett egy órás biciklizés-napozás a Shark nemzeti parkban. Az otthoni reggeli után a Biscaya szigetre autóztunk ki, gyönyörű híd vezetett rá, láttuk Miami belvárosi sziluettjét. Szép sziget volt, remek világítótoronnyal, homokos parttal. Marci és Kinga gyorsan építettek is egy homokvárat. Sajnos nem volt a legmelegebb strandidő, de hát január elején ne panaszkodjon már az ember… South Bendben olyan hideg van, hogy ma nem volt iskola és úszóedzés (éjszaka -20 volt), Cegléden is -4. Az óceán kellemes volt, szerintem olyan 21 fokos lehetett.
Innen indultunk aligátorlesőbe. A híres speed boat (hátsó motoros) túrát kihagytuk, mert ugyan látványos, de nagyon hangos, s minden bizonnyal elriasztja az állatokat. E helyett kb. a kelet-nyugati autóút közepén találtunk egy parkot, ahova 10 dollár volt a belépő. Bár be sem kellett lépnünk, már a bejárata előtt ott hevert az út mellett egy kisebb aligátor, süttetve magát a napon (lásd képet balra). Béreltünk biciklit egy órára. Sok szép madarat láthattunk, néhány vízben lapuló aligátort is. Nagyon lusták voltak, az egyiket a Marci meg is dobta egy kis kaviccsal, de csak pislogott egyet.

A park után tovább autóztunk a nyílegyenes úton nyugat felé. Az úti cél Naples volt, egy régebbi nyáron Annamari itt baby sintérkedett. Az útikönyv szerint itt van a legtöbb milliárdos az államban, sok a Las Vegas hangulatú óriásvilla. Mi csak a naplementét mentünk megnézni, meg esetleg itt is fürödni, a Mexikói Öbölben. Útközben láttunk sok szép vízben álló ciprust is. Van egy külön park is, ahol lehet ilyen helyen túrázni, de arra már nem lesz idő.
Naples fantasztikus hely, olyan villákat-palotákat láttunk, hogy az csuda! Tényleg LA környéke lehet ilyen. Éppen 5 perccel a naplemente előtt értünk az óceán/öböl partra. Gyönyörű volt! Szépen hullámzott a víz, s ugyan kicsit felhős volt az ég, épp a tengerszint fölött résnyire felszakadozott, úgyhogy megmutatta magát a nap. Kellemes volt víz is, nem tűnt hidegebbnek, mint a keleti part. Kingával még némi kagylót is gyűjtöttünk. Bence vezetett haza, két óra volt, a napot egy Arby’s gyorsétteremben zártuk.