2015. január 21., szerda

Első napok a Notre Dame-on

Január 21.
Holnapután lesz a második előadásom, azaz már egy másfél hete ND-os tanár vagyok, ND-os ID kártya - most kettő is van, mert a Loyolasat sem kellett leadni. A többes személyiség abban is megnyilvánul, hogy három e-mail postaládát is kell néznem párhuzamosan, a két USA mellett az otthoni ügyvédest (a pázmányost átirányítottam ide). Ahogy várható volt, nincs sok diákom, elég szűk volt a meghirdetett tárgy vonzáskörzete. Van autó parkoló matricánk is (ami nem akadályozta meg a helyi rendészeket, hogy egy rossz helyen való parkolás miatt kisózzanak 20 USD-t, igaz mint kiderült, ez, mint első alkalom csak figyelmeztetés). A hosszú karácsonyi szünet és Florida után talán mostanában kezdenek beállni a szürke napjaink.
Igyekszek minél több órára bejárni, hol a családtagokkal, hol csak magam. Így sok mindent lehet tanulni és ez a legjobb módja a tanárokkal is összeismerkedni. Ma például először egy bevezetés az iszlámba órán voltam (nem csak jogi kari órákra lehet járni), ahol egy szimpatikus pakisztáni származású prof. beszélt Muhhamad próféta életéről. Eztán jött egy katolikus egyház társadalmi tanítása óra egy teológiás tanárnővel, ide Betti is beült, állítólag tetszett neki. Kettőtől az európai tanulmányok intézet vezetőjével ápoltam az egyetemek közötti kapcsolatokat. Délután egy polgári eljárásjogos proffal ismerkedtünk, jó fejnek tűnik, lehet az ő óráira is járni. A köztes időkben pedig írtam a pénteki előadás vázlatomat és szerveztem a budapesti májusi UCP konferenciát, illetve a február végi washingtoni utamat a Georgetown egyetemre.
Tegnap és mai is biciklivel mentünk a gyerekekkel, ezzel megvan a majdnem napi fél órás mozgás. Szerencsére nem esett (nagyon) eső vagy hó, így maradhatott itthon az autó Marcit és Kingát szállítani a gimibe, illetve úszásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése