2015. január 10., szombat

Ég és föld határán

2015. január 9. Cape Canaveral
Ma a Kennedy Space Center volt a fő attrakció, miután kiköltöztünk összességében erős hármasra értékelt Miami-i szállásunkról. Innen északra vettük az irányt, s ha jól emélkszem fél egy körül megérkeztünk arra a széles földsávra, nagyjából Orlando magasságában, ahol az űrközpont található. Alapvetően Marci vágya volt, hogy megnézzük de végül mindenki jól szórakozott, s a tervezettnél több időt töltöttünk el. Volt IMax 3 d mozi a Hubble űrteleszkópról és megszereléséről, körbebuszoztunk egy show-manes sofőrrel a kilövőállomásokat, megnéztük honna lövik fel majd néhány év múlva a magán űrhajósokat. Érdekes volt látni a spéci kavicságyat, amin egy hatalmas vontató, óránként 1 mérföldes sebességgel vontatja ki az űrhajót a kilövőállomásra. Ez egyben egy természetvédelmi terület is, láttunk egy kis vadmalac családot, aligátort és saskfészket is, mindezt persze csak a buszból. Egyébként mire ide értünk, jó hideg lett, rendes ősziesen felöltözve kellett végignézni a látványosságokat.
A nagy csapat - kik a kakukktojások?

A kilövést irányító központ

Kilátás a mólóra az erkélyről
Innen a Daytona Beach-i szálloda fele vettük az irányt, kb egy óra múlva érkeztünk meg. A 10. emeleten kaptunk egy nagy szobát, elfogadható minőségű volt, a kilátás csodás az óceánra.
Az óriási motorverseny stadion mellett vitt el este az utunk. Arról is híres a hely, hogy itt szabad a kijelölt helyeken a tengerparton is autózni!

A finom vacsora

Kicsit sétálgattunk is, de ne msokat, mert sajnos a Marci belázasodott, lehet, hogy antibiotikum kell most már neki. A szomszéd szállodába mentünk be vacsizni, kicsit gyanús volt, mert mi voltunk az első vendégek, de nagyon finomat ettünk: ez volt a Maggie kutyus vigyázásáért kapott honorárium elkajálása.