2014. szeptember 12., péntek

Augusztusból októberbe


Szept. 9. Ma este volt az újabb hidegfront. Néhány napja 34 fokról esett le 25 fokra, most pedig 15 fok körüli idő lett szerdára. Sőt, szerdán hajnaltól esett-zuhogott-szitált az eső. Hová tud elfolyni ennyi víz?
 
 
Kalandos volt a szállásom is, hétfő délután még nem tudtam hol leszek éjszaka , de végül is az otthoniak intézkedtek (Pesten már éjfél körül volt..). A héten egy műszaki kiálltás volt a városban, szinte valamennyi belvárosi szálloda teltházas volt.
A képen látható a magas barna téglás Warwick, melynek 12. emeletén laktam a hét első napjaiban (A felirat még a régi nevét hirdeti).
 
 
Most kivételesen már hétfőn feljöttem Chicagóba, mert volt itt egy argentin és egy chilei versenyjogász, velük elmentünk egy vacsorára is egy jó olasz étterembe. Spencer postolta is az alábbi képet a versenyjogi kutatóközpontja honlapján. A képen balra egy Northwesternen tantó német származású versenyjogász prof.


 

 
 
 
A hét „otthoni” híre volt, hogy Nelli a fiúk nagy örömére sikeresen megkezdte kenyérsütési diadalútját. Szerencsére az itteni lisztből és porélesztőből is lehet csodákat csinálni.

 
 
 
 
 
A szerdai órámon szokásosan nem tudtam mindent elmondani, amit szerettem volna, gyorsan elröpül a másfél óra. Előző nap volt tantestületi értekezlet, ahol az újonnan érkező tanárokat bemutatták, s megtapsolták (nem megtaposták...). Szerdán a kenyai származású nemzetközi jogos professzorral ebédeltem (pontosabban ő hívott meg egy soup & salad jellegű amerikai könnyedségű ebédre. Nagyon kedves, nyitott, érdekelte a magyar Alkotmánybíróság alakulása. Ha jól emlékszem, ezen a napon ünnepeltem kint létem első egy hónapos fordulóját, hogy szalad az idő (ez abban is meglátszik, hogy be kell fizetni a telefondíjat, s lassan a többi utility-t is)

Csütörtökön korán visszaértem South Bendbe (ez négy órát jelentett), most nem tűnt olyan hosszúnak az út, biztos azért, mert dolgoztam a laptopon, s az út utolsó harmadát busszal tettük meg (valami átépítés zajlik). Még aznap délután vásárolgattunk Kingának cipőt és pólókat, s Nelli is kapott egy kardigánt.
                    Történelmi esemény: megjött a rendszámtáblánk, Bence csavarozta fel a kocsira.

Pénteken kipróbáltuk délelőtt a fűtést, miután 13 fok körül lehetett odakint. Szerencsére működik, érdekes ez a meleg levegőt befúvó rendszer. Gázzal működik, a kazán levegőt fűt fel, s azt fúja be minden helyiségbe egy kis rácsos szellőzőn. Majd télen biztos látjuk a kis házikó előnyeit, elég könnyű lesz majd felfűteni.
                                                Marci szorgosan matekozik az étkezőben
A szokásos iskolai dolgok végeztével Kingával elkísértük Bencét az edzésére, mi közben baseballoztunk (tegnap kapott Kinga egy gyerekütőt labdával), teniszeztünk – és mint a kép is mutatja, gombát szedtünk. Sok errefelé a szegfűgomba, szerencsére az itteniek nem nagyon ismerik?
 
Ma még gyarapodtunk is: a fociedzés közelében egy ház előtt megpillantottam egy jónak tűnő fotelt – most már ebben terpeszkedve írom a naplót, betettük az étkező végébe. Nagyon jó billegős, lábtartós foteleket használnak errefelé a népségek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése