2014. szeptember 3., szerda

A nemzetbiztonsági kockázatot jelentő dugóhúzó

Aug. 26.

Érdekes, hogy itt milyen sok mindenhez szükség van az ún. TB számra. A Social Security Number nélkül nem tudok autót a nevemre íratni, s persze a chicagói munkabér átutalásához is kell. Kedden mentem fel a nagyvárosba, első utam SSN igénylés ügyében egy kormányzati épülethez vezetett. Ott azzal indítottak, hogy reptéri utasellenőrzést megszégyenítő alaposságú átvizsgáláson estem át a bőröndömmel együtt. Az őr mondta, hogy valami bornyitót lát a táskámba, vegyem elő. Elmondattam vele vagy kétszer is, mert nem is értettem, hogy mire gondol. Aztán mikor kivettem a svájci kisbicskát, diadalmas arccal kinyitotta a dugóhúzó részét, s megmutatta. No igen, ez tényleg veszélyes lehet – a penge viszont eszébe sem jutott? Kivitették a házból, eldugtam egy nagy virágcserépbe – szerencsére, mikor végeztem, megtaláltam! No, ez az adminisztráció már vetekedett az otthonival, ha nem rosszabb volt. Több mint egy órát kellett várni, a sorszámokat egy recsegős, alig hallható bemondón hadarták el, az enyémet is csak másodjára értettem meg. Az ablaknál már mentek a dolgok, de még igy is 8-10 nap, mire kipostázzák az értékes dokumentumot. Aztán egy jó nagy, talán túl nagy sétával megérkeztem az egyetemre (húztam a bőröndömet, rajta a laptoptáska, ráborítva a kissé vastag esődzseki, kezemben a zakóm, mert éppen zivatar utáni párás meleg volt…).

 
Ezt az állomás felé sétálva fényképeztem, a folyóparton
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése